sunnuntai 19. tammikuuta 2014

Turku Winter Dog Show

Lauantai 18.1.2014
Tuomari Päivi Eerola

Lupaavat mittasuhteet. Avoimet kulmaukset. Eturinta ja rintakehä tarvitsevat vielä aikaa. Keskivahva luusto. Hyvä pään pituus. Vakaa ylälinja. Kierteinen häntä. Yhdensuuntaiset takaa, etuliikkeet tulee tiivistyä. Reipas esiintyminen. Hyvässä kunnossa. Näyttää ikäiseltään.

ERI, JUN2
___________________________

Oli niin kiva reissu! Kivoja ihmisiä, ihania koiria, tsemppaamista, nauramista, ...

Juti oli tavalleen uskollisena hyvin tosikko. Kun se jotain oppii se tekee sen niin tosissaan ja niin virheettömästi kun vaan kykenee. Jos olisin pätevä toko-ohjaaja, niin mulla olisi käsissä todennäköisesti aivan mieletön tokoheeleri ;) 

Oltiin ensimmäisenä kehässä heti klo 10:00. Junnu-uroksia oli kolme ERInomaista, joista Juti sijoittui toiseksi. Jutin broidi Eddie veti pidemmän kaavan kautta olemalla paras uros ja kaiken kukkuraksi vielä VSP. Huikean hienosti esiinnytty! 

Oon jo vähän etukäteen miettinyt mahdollisia tulevia näyttelyitä. Lähinnä Jyväskylän ja Vaasan/Seinäjoen suunnalta. Helmi-maaliskuussa kuitenkin on tarkoitus viettää ainakin yhdet viikonloput molemmissa ja samalla voisin viedä rakkaat katsomaan pitkästä aikaa koiranäyttelyitä :)

Alla olevat kuvat on räpsinyt Eeva Teräväinen.






Yleisössä naureskeltiin pikkuisen heelerijunnun asenteelle - tosikko <3
Mä olen niin onnellinen, että juuri Juti valikoitui meille, se on ihan huikea persoona. :)

Kotiintuomisina näytelmistä Berran namipussi vyöllä. Tuo nahkainen mikä mulla on kuvissa oli lainassa ja paaaljon parempi kuin joku klipsikiinnitteinen namipussi. Mun vauhdissa sellainen klipsisysteemi ei pysy mukana. Ostin myös pieniä "vinkuleluja" mitkä suhisee, ei vingu. Toisessa kuvassa sellaisen voi nähdä mun nyrkissä. Ison kevythäkin pohjalle ostin karvapedin liukuesteellä. Kuosina tietenkin englanninlippu, rodun alkuperäismaa :)

2 kommenttia: