tiistai 3. kesäkuuta 2014

Vauhtia

Palattiin viime viikolla koirien kanssa aksatreeneihin. Vilin leikkauksesta on nyt 9 kuukautta. Ihan samalla fiiliksellä en osaa nyt treenata, mutta eiköhän se rohkeus ja luotto koiraan sieltä tule kun huolella hinkataan esteet sellaisiksi, että ne on turvallista suorittaa.


Maanantain treeneissä tehtiin kivaa putkirallatus vauhtipätkää, missä keskityttiin etäisyyksiin ja siinä huomasi myös oman ajoituksen tärkeyden koutsin piirtäessä minulle ensimmäisen radan jälkeen koiran juoksulinjaa. Sen tajutessani pystyin korjata omaa liikettäni siten, että koiran on helpompi mennä 4-putkelle hyvästä linjasta. Ensin tehtiin rataa, minkä numerot on ympyröity (molempiin suuntiin - piirsin vain toisen).


Myös Jutin kanssa puuhasteltiin samoja pätkiä. Juti palkattiin ensin 4-putkelle, jotta minun ei tarvitsisi mennä kovin lähelle ohjaamaan, vaan se hakeutuisi sinne minun jäädessä kauemmas ohjaamaan. Rata oli kiva, omia lemppareita on radat jossa saa itsekin juosta kunnolla! Tässä tuli hiki, kun veti loppuun asti täysillä :) 


Joko minä olen hidastunut tai sitten molemmat koirat on saanut jostain lisäboostia - meinasi ihan oikeasti olla vaikeuksia pysyä niiden edellä radalla! Yleensä olen selvinnyt hyvin, mutta nyt jouduin rehkimään ihan todenteolla etten jäänyt pikkukoirien jalkoihin. Vau mikä vauhti! Oon vieläkin ihan ällikällä lyöty.

Jutin kanssa lopetettiin treenit hyvin pian, siinä toivossa että ensi kerralla vauhti olisi yhtä kova. Harmittaa, ettei kameraa tullut mukaan, olisin halunnut nähdä paremmin koirat vauhdissa ja sen, onko omassa liikkeessäni tapahtunut jotain, minkä vuoksi olisin ollut hitaampi...

Vilin kanssa tehtiin myös puomia, jossa meillä on pysäytyskontaktit alastullessa. Yksittäisenä esteenä se toimii, mutta yhdistettynä rataan ei vielä.


Seuraavat haasteet tulee olemaan A:n juoksukontaktien ja keinun parissa. Pitkäselkäisellä pikkukoiralla näen turvallisimpana vaihtoehtona A:lla juoksut, mutta ei ole hajuakaan miten ja milloin saan opetettua tuon tulemaan nätisti alas sieltä.... Onneksi meillä on huippu kiva koutsi ja ryhmä, josta varmasti saan vinkkejä näihin "pulmiin" :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti